loader image
Reprezentativ

Locuri de tabără 2019

Studenţii beneficiari ai locurilor de tabără (inclusiv studenții de pe lista cu rezerve), sunt invitaţi MARȚI, 25 iunie 2019, ora 14,00, în amfiteatrul TCM1, pentru alegerea locaţiilor, în ordinea listelor finale. Studenţii vor avea asupra lor carnetul se student vizat la zi şi C.I/ B.I/paşaport, în original şi copie.

Programare examene restante (licență) – septembrie 2025

Calendarul restanțelor și reexaminărilor (septembrie 2025)

  • 1 septembrie 2025 – 14 septembrie 2025 → RESTANȚE
  • 16 septembrie 2025 – 17 septembrie 2025 → REEXAMINĂRI

Pentru vizualizare trebuie să vă logați de pe contul instituțional și să folosiți aplicația Foi de calcul (Google Sheets) 


Obligațiile studenților care se prezintă la restanțe din anii anteriori

  • completarea cererii de reexaminare (model atașat) și depunerea acesteia la secretariatul facultății (cu cel puțin o zi înainte de data susținerii reexaminării). NU SE ACCEPTĂ CERERI INCOMPLETE SAU ADUSE DUPĂ TERMEN.
  • achitarea taxei (50 lei în cazul în care cadrul didactic recunoaște 100% activitatea de seminar/laborator/proiect). În cazul în care activitatea nu este 100% recunoscută, studentul va achita după caz: disciplina integral (50 lei x nr.credite disciplină) sau refacerea laboratoarelor/seminariilor (25 lei/oră). Studentul va scrie tranzacția pe cererea de reexaminare.

🔸 Reexaminările în vederea măririi notei (valabil în cazul examenelor din anul curent, doar pentru studenții promovați integral) au loc în perioada 16 septembrie 2025 – 17 septembrie 2025, în baza următoarei cereri depuse la secretariat: CERERE MĂRIRE NOTĂ


Toate taxele se achită online pe platforma https://taxe.tuiasi.ro

Anunț presusținere teză doctorat

Joi, 17.07.2025, ora 10:00, în sala TN4 (A203, corp A, etaj 2, Facultatea de Construcții de Mașini și Management Industrial, Departamentul de Tehnologia Construcțiilor de Mașini, Bulevardul Prof. Dr. Doc. Dimitrie Mangeron, 59A, Iași – 700050), va avea loc presusținerea, de către drd. ing. Ioan Surugiu, a tezei de doctorat intitulate “ Contribuții teoretice și experimentale la studiul procesului de fabricare și al proprietăților unor piese din oțel de Damasc”.

Conducător de doctorat: prof. univ. dr. ing. Laurențiu Slătineanu

Comisia de îndrumare:

  • Prof. univ. dr. ing. Gheorghe Nagîț
  • Prof. univ. dr. ing. Oana Dodun
  • Conf. univ. dr. ing. Margareta Coteață
  • Șef de lucrări dr. ing. Irina Beșliu-Băncescu

Înscriere examen diplomă – septembrie 2025

Înscrierea absolvenților la Examenul de finalizare a studiilor universitare de licență, sesiunea septembrie 2025, va avea loc în intervalul orar 11:00-14:00, la secretariatul facultății, pe programe de studii, după cum urmează:

  • TCM / MFNT / MSHP – până la data de 3 septembrie 2025 (inclusiv)
  • IS / IEDM – până la data de 4 septembrie 2025 (inclusiv)
  • SPD – până la data de 5 septembrie 2025 (inclusiv)

Vor fi depuse la secretariat următoarele documente:

  1. Cererea de înscriere – completată și semnată (inclusiv de către conducătorul științific);
  2. Copie la Cartea de identitate / Copie Pașaport – pentru studenții din Republica Moldova;
  3. Raportul de similitudini;
  4. Referatul conducătorului ştiinţific (cuprinde aprecieri asupra conținutului lucrării și propunerea de notare a acesteia);
  5. Rezumatul proiectului de diplomă – printat;
  6. Certificatul de competenţă lingvistică într-o limbă de largă comunicare internaţională, eliberat de către Colectivul de Limbi Străine din cadrul Departamentului de Pregătire a Personalului Didactic al U.T. ”Gh. Asachi” din Iași (dacă absolvenţii au 4 note de promovare la aceeaşi limbă străină) – Certificatele pentru absolvenții 2025 se află la secretariat și vor fi adăugate la celelalte documente în ziua înscrierii. Certificatele pentru absolvenții din serii anterioare vor fi ridicate de către aceștia de la COLECTIVUL DE LIMBI STRĂINE;
  7. Declarația de autenticitate, printată, completată și semnată;
  8. 2 fotografii – de tip 3/4, color şi de bună calitate, hârtie mată (Fuji, Kodak);
  9. Proiectul de diplomă legat (broșat).


Studenții trebuie să se asigure că titlul proiectului este IDENTIC în toate documentele de înscriere în care este menționat!


Fișă de lichidare absolvenți (după susținerea examenului de diplomă, absolvenții vor aduce la secretariat fișa de lichidare cu semnături, pentru a-și ridica actele de la dosar)

Înscriere examen disertație – septembrie 2025

Înscrierea absolvenților studiilor universitare de masterat la examenul de disertație din sesiunea septembrie 2025, se va face pe programe de studii, după cum urmează:

  • Tehnologii avansate de fabricație: până la data de 03.09.2025
  • Managementul producției industriale: până la data de 04.09.2025
  • Concepția și fabricația asistată de calculator: până la data de 04.09.2025
  • Sisteme micromecanice: până la data de 05.09.2025
  • Mecanica fluidelor aplicată: până la data de 08.09.2025
  • Antreprenoriat industrial: până la data de 03.09.2025

Cererea de înscriere – completată și semnată – se depune la Secretariatul facultății și va fi însoțită de următoarele documente:
• Copie Carte de identitate / Copie Pașaport pentru absolvenții din Republica Moldova;
• Raportul de similitudini;
• Referatul conducătorului științific (cuprinde aprecieri asupra conținutului lucrării și propunerea de notare a acesteia);
• Rezumatul lucrării de disertație;
• Declarația de autenticitate, completată și semnată;
• Lucrarea de disertație în format tipărit. Lucrarea se leagă broșat (coperți cartonate).

Se pot înscrie la examenul de disertație absolvenții care au depus la dosar Diploma de Inginer/ Licență și Suplimentul la Diplomă.

Decontare abonamente CTP – iunie 2025

ANUNȚ privind decontarea abonamentelor lunare de transport local în comun

     În perioada 7.07.2025 – 11.07.2025, studenții TUIASI vor putea depune documentele necesare decontării abonamentelor lunare de transport local în comun, abonamente ce au fost achiziționate în luna iunie 2025.

Studenții vor depune dosarele la persoana responsabilă din facultate, interval orar 9.00 – 13.00. Regula de depunere este: se depune dosarul în luna în care te afli, până la jumătatea acesteia, pentru abonamentele achiziționate în luna anterioară.

Conținutul unui dosar de decont pentru o lună pentru un „Abonament urban unic, 30 zile”  sau un „Abonament metropolitan unic, 30 zile” va fi format din:

  1. Cerere de solicitare decontare abonament student TUIASI;
  2. Copie lizibilă după actul de identitate a solicitantului (studenții străini vor prezenta actul de identitate în baza căruia și-au deschis cont bancar, ex: permisul de ședere sau pașaportul, după caz);
  3. Extras de cont bancar pe numele studentului solicitant deschis la una dintre cele 5 bănci cu care universitatea are încheiate contracte de colaborare: BRD, BCR, RAIFFEISEN BANK, Banca Transilvania, ING BANK;
  4. Documente prin care se dovedesc condițiile de gratuitate – dacă este cazul – studenți orfani de unul sau ambii părinți, precum și cei proveniți din centre de plasament sau care au fost în plasament la familia extinsă, substitutivă sau la asistent maternal, conform Legii nr. 272/2004.
  5. Dovada achiziției unui abonament emis de CTP Iași valabil 30 de zile:

În cazul achiziției prin aplicația „24Pay”:

  • dovada achiziției abonamentului probată prin extras de cont pe numele studentului care solicită decontarea contravalorii abonamentului, din care să rezulte plata abonamentului prin aplicația „24Pay”. Nu se acceptă extrase de cont pe numele părinților, al colegilor de facultate sau a altor persoane. În cazul în care acest extras bancar este deschis la BRD, BCR, RAIFFEISEN BANK, Banca Transilvania, ING BANK nu mai este necesar și extrasul precizat la pct. 3.

Notă: din conținutul extrasului de cont depus trebuie să rezulte achiziția abonamentului în luna iunie.

În cazul achiziției de la punctele de vânzare CTP Iași: automate de bilete stradale CTP Iaşi

  • chitanța sau „talonul alb” emis de automat care să fie completat cu numele studentului solicitant.

Notă: ultima zi de valabilitate a talonului trebuie să fie maxim data de 30.06.2025. Nu se acceptă la decontare taloanele cu corecturi, deteriorate sau alte însemne care periclitează integritatea talonului.

În cazul utilizării sistemul E-ticketing prin încărcarea cardului de transport contactless la automatele de bilete E-pin Iași:

  • chitanța emisă de automatul E – pin sau „talonul alb”
  • copie după cardul de transport contactless (verde) care conține datele de identificare ale studentului (ID-ul și numele acestuia)
  • dovada primită pe e-mailul studentului privind încărcarea portofelului electronic cu contravaloarea abonamentului lunar, după înrolarea în aplicația mobilă IA’SI BILET

În cazul utilizării sistemul E-ticketing prin încărcarea cardului de transport contactless, prin aplicația mobilă „IA’SI BILET”:

  • dovada achiziției abonamentului probată prin extras de cont pe numele studentului care solicită decontarea contravalorii abonamentului, din care să rezulte plata abonamentului prin aplicația „ IA’SI BILET”.
  • copie după cardul de transport contactless (verde) care conține datele de identificare ale studentului (ID-ul și numele acestuia)
  • dovada primită pe e-mailul studentului privind încărcarea portofelului electronic cu contravaloarea abonamentului lunar, după înrolarea în aplicația mobilă IA’SI BILET

În cazul utilizării sistemul E-ticketing prin încărcarea cardului de transport contactless de la punctele de vânzare CTP Iași – Tonete:

  • bonul fiscal în original emis de CTP Iași;
  • copie după cardul de transport contactless (verde) care conține datele de identificare ale studentului (ID-ul și numele acestuia)
  • dovada primită pe e-mailul studentului privind încărcarea portofelului electronic cu contravaloarea abonamentului lunar, după înrolarea în aplicația mobilă IA’SI BILET

Notă: bonul fiscal depus trebuie să ateste achiziționarea abonamentului în luna anterioară celei în care se solicită decontarea. Nu se acceptă la decontare bonuri fiscale, deteriorate sau alte însemne care periclitează integritatea acestora.

Plata aferentă abonamentelor ce au fost achiziționate de studenți în luna mai 2025 se va efectua joi, 31.07.2025.

30.06.2025 – Reexaminări anul IV

În atenția studenților din anul IV,

Vă informăm că a fost aprobată o sesiune suplimentară destinată exclusiv studenților care mai au o singură restanță, pe data de 30.06.2025. Pentru a putea susține reexaminarea, este obligatorie depunerea unei cereri la secretariat și achitarea taxei aferente înainte de data examenului.

Reexaminările la disciplinele TCM1 și TFMU (cadru didactic: prof. L. Tăbăcaru) se vor desfășura luni, începând cu ora 16:00, în imobilul TCM. Cererile pot fi depuse la secretariat fără semnătura cadrului didactic, până la ora 15:00.

ANUNȚ PRESUSȚINERE TEZĂ DE DOCTORAT

În ziua de miercuri, 2 iulie 2025, începând cu ora 1200, va avea loc în amfiteatrul MUS 1 din departamentul Sisteme de Producție Digitale din cadrul facultății CMMI, presusținerea publică a tezei de doctorat cu titlul „Proteze transtibiale autoadaptabile”.

Student doctorand: Bioing. Dimitrie-Cristian FODOR
Conducător 
de doctorat: Prof. Univ. Dr. Ing. Neculai-Eugen SEGHEDIN

Comisia de îndrumare/comisia de îndrumare și integritate academică:

  • Prof. Univ. Dr. Ing. Mihăiță HORODINCĂ (Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași);
  • Prof. Univ. Dr. Ing. Costel MIRONEASA (Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava);
  • Conf. Univ. Dr. Ing. Adriana MUNTEANU (Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași);
  • Conf. Univ. Dr. Ing. Dragoș-Florin CHITARIU (Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași).

Decontare abonamente CTP – mai 2025

ANUNȚ privind decontarea abonamentelor lunare de transport local în comun

În perioada 6.06.2025 – 12.06.2025, studenții TUIASI vor putea depune documentele necesare decontării abonamentelor lunare de transport local în comun, abonamente ce au fost achiziționate în luna mai 2025.

Studenții vor depune dosarele la persoana responsabilă din facultate, interval orar 9.00 – 13.00. Regula de depunere este: se depune dosarul în luna în care te afli, până la jumătatea acesteia, pentru abonamentele achiziționate în luna anterioară.

Conținutul unui dosar de decont pentru o lună pentru un „Abonament urban unic, 30 zile”  sau un „Abonament metropolitan unic, 30 zile” va fi format din:

  1. Cerere de solicitare decontare abonament student TUIASI;
  2. Copie lizibilă după actul de identitate a solicitantului (studenții străini vor prezenta actul de identitate în baza căruia și-au deschis cont bancar, ex: permisul de ședere sau pașaportul, după caz);
  3. Extras de cont bancar pe numele studentului solicitant deschis la una dintre cele 5 bănci cu care universitatea are încheiate contracte de colaborare: BRD, BCR, RAIFFEISEN BANK, Banca Transilvania, ING BANK;
  4. Documente prin care se dovedesc condițiile de gratuitate – dacă este cazul – studenți orfani de unul sau ambii părinți, precum și cei proveniți din centre de plasament sau care au fost în plasament la familia extinsă, substitutivă sau la asistent maternal, conform Legii nr. 272/2004.
  5. Dovada achiziției unui abonament emis de CTP Iași valabil 30 de zile:

În cazul achiziției prin aplicația „24Pay”:

  • dovada achiziției abonamentului probată prin extras de cont pe numele studentului care solicită decontarea contravalorii abonamentului, din care să rezulte plata abonamentului prin aplicația „24Pay”. Nu se acceptă extrase de cont pe numele părinților, al colegilor de facultate sau a altor persoane. În cazul în care acest extras bancar este deschis la BRD, BCR, RAIFFEISEN BANK, Banca Transilvania, ING BANK nu mai este necesar și extrasul precizat la pct. 3.

Notă: din conținutul extrasului de cont depus trebuie să rezulte achiziția abonamentului în luna mai.

În cazul achiziției de la punctele de vânzare CTP Iași: automate de bilete stradale CTP Iaşi

  • chitanța sau „talonul alb” emis de automat care să fie completat cu numele studentului solicitant.

Notă: ultima zi de valabilitate a talonului trebuie să fie maxim data de 31.05.2025. Nu se acceptă la decontare taloanele cu corecturi, deteriorate sau alte însemne care periclitează integritatea talonului.

În cazul utilizării sistemul E-ticketing prin încărcarea cardului de transport contactless la automatele de bilete E-pin Iași:

  • chitanța emisă de automatul E – pin sau „talonul alb”
  • copie după cardul de transport contactless (verde) care conține datele de identificare ale studentului (ID-ul și numele acestuia)
  • dovada primită pe e-mailul studentului privind încărcarea portofelului electronic cu contravaloarea abonamentului lunar, după înrolarea în aplicația mobilă IA’SI BILET

În cazul utilizării sistemul E-ticketing prin încărcarea cardului de transport contactless, prin aplicația mobilă „IA’SI BILET”:

  • dovada achiziției abonamentului probată prin extras de cont pe numele studentului care solicită decontarea contravalorii abonamentului, din care să rezulte plata abonamentului prin aplicația „ IA’SI BILET”.
  • copie după cardul de transport contactless (verde) care conține datele de identificare ale studentului (ID-ul și numele acestuia)
  • dovada primită pe e-mailul studentului privind încărcarea portofelului electronic cu contravaloarea abonamentului lunar, după înrolarea în aplicația mobilă IA’SI BILET

În cazul utilizării sistemul E-ticketing prin încărcarea cardului de transport contactless de la punctele de vânzare CTP Iași – Tonete:

  • bonul fiscal în original emis de CTP Iași;
  • copie după cardul de transport contactless (verde) care conține datele de identificare ale studentului (ID-ul și numele acestuia)
  • dovada primită pe e-mailul studentului privind încărcarea portofelului electronic cu contravaloarea abonamentului lunar, după înrolarea în aplicația mobilă IA’SI BILET

Notă: bonul fiscal depus trebuie să ateste achiziționarea abonamentului în luna anterioară celei în care se solicită decontarea. Nu se acceptă la decontare bonuri fiscale, deteriorate sau alte însemne care periclitează integritatea acestora.

Plata aferentă abonamentelor ce au fost achiziționate de studenți în luna aprilie 2025 se va efectua luni, 30.06.2025.

Masterat – restanțe/reexaminări – anul II, 2024-2025 (iunie)

Programarea restanțelor/reexaminărilor

În perioada 16 iunie – 18 iunie 2025, conform calendarului anului universitar 2024-2025, studenții din anul II, studii de masterat vor putea susține restanțele la disciplinele din anul curent (semestrul I și semestrul II din anul II, studii de masterat), fără a depune cerere și fără plată.


În perioada 19 iunie – 20 iunie 2025, studenții din anul II, studii de masterat vor putea fi reexaminați (cerere + taxă), pentru disciplinele restante din anii anteriori și pentru disciplinele pe care nu au reușit să le promoveze în perioada 16 iunie – 18 iunie 2025.

Obligațiile studenților care se prezintă la reexaminări în perioada 19 iunie – 20 iunie 2025:

  • completarea cererii de reexaminare (model atașat) și depunerea acesteia la secretariatul facultății până la data de 18 iunie 2025. NU SE ACCEPTĂ CERERI ADUSE DUPĂ TERMEN.
  • achitarea taxei (50 lei în cazul în care cadrul didactic recunoaște 100% activitatea de seminar/laborator/proiect). În cazul în care activitatea nu este 100% recunoscută, studentul va achita după caz: disciplina integral (50 lei x nr.credite disciplină) sau refacerea laboratoarelor/seminariilor (25 lei/oră). Studentul va scrie tranzacția pe cererea de reexaminare.

Toate taxele se achită online pe platforma https://taxe.tuiasi.ro

Restanțe/reexaminări – anul IV 2024-2025 (iunie)

🗓️ Programarea restanțelor din perioada 16 iunie – 19 iunie 2025 / reexaminărilor din perioada 20 iunie – 22 iunie 2025

🔸 În perioada 16 iunie – 19 iunie 2025, conform calendarului anului universitar 2024-2025, studenții din anul IV vor putea susține restanțele la disciplinele din anul curent (semestrul I și semestrul II din anul IV), fără a depune cerere și fără plată.


🔸 În perioada 20 iunie – 22 iunie 2025, studenții din anul IV vor putea fi reexaminați (cerere + taxă), pentru disciplinele restante din anii anteriori și pentru disciplinele pe care nu au reușit să le promoveze în perioada 16 iunie – 19 iunie 2025.

Obligațiile studenților care se prezintă la reexaminări în perioada 20 iunie – 22 iunie 2025:

  • completarea cererii de reexaminare (model atașat) și depunerea acesteia la secretariatul facultății până la data de 19 iunie 2025. NU SE ACCEPTĂ CERERI INCOMPLETE SAU ADUSE DUPĂ TERMEN.
  • achitarea taxei (50 lei în cazul în care cadrul didactic recunoaște 100% activitatea de seminar/laborator/proiect). În cazul în care activitatea nu este 100% recunoscută, studentul va achita după caz: disciplina integral (50 lei x nr.credite disciplină) sau refacerea laboratoarelor/seminariilor (25 lei/oră). Studentul va scrie tranzacția pe cererea de reexaminare.


Toate taxele se achită online pe platforma https://taxe.tuiasi.ro