loader image
Reprezentativ

Locuri de tabără 2019

Studenţii beneficiari ai locurilor de tabără (inclusiv studenții de pe lista cu rezerve), sunt invitaţi MARȚI, 25 iunie 2019, ora 14,00, în amfiteatrul TCM1, pentru alegerea locaţiilor, în ordinea listelor finale. Studenţii vor avea asupra lor carnetul se student vizat la zi şi C.I/ B.I/paşaport, în original şi copie.

Echivalare note – în atenția studenților care au solicitat repetare de școlaritate/reînmatriculare în anul universitar 2024-2025

Studenții repetenți/reînmatriculați pot solicita echivalarea notelor la disciplinele promovate (semestrul II), în baza unei cereri de echivalare (se eliberează la secretariatul facultății).

Studentul se va prezenta cu cererea la toți profesorii titulari de la disciplinele promovate, pentru a primi aprobarea de echivalare.

Cererea va fi adusă înapoi la secretariat până la data de 16.05.2025.

Anunț – programarea examenelor iunie 2024-2025

Toți șefii de grupă sunt rugați să aducă la secretariatul facultății, până la data de 13.05.2025, programarea verificărilor pe parcurs, a colocviilor și a examenelor din sesiunea iunie 2025, avizată de cadrul didactic consilier de studii, conform modelului anexat: MODEL PROGRAMARE.

🔸 Examenele se programează în timpul sesiunii, conform Calendarului anului universitar 2024/2025:
Pentru anii I-III, licență și anul I master: 02.06.2025 – 22.06.2025
Pentru anul IV, licență și anul II master: 02.06.2025 – 15.06.2025

🔸 Colocviile și verificările pe parcurs se programează în săptămânile 13 –14 (19.05.2025 – 30.05.2025).

Nu se acceptă programările care nu au cel puțin 3 zile între examene, iar ultimul examen nu va fi programat mai devreme de penultima zi a sesiunii.

Convenție individuală practică 2024-2025

Conform calendarului universitar, în perioada 23.06.2025 – 11.07.2025, studenții din anii II și III de licență vor efectua stagiul de practică.

Activitatea de practică se poate desfășura fie prin încheierea unei convenții individuale cu un agent economic, fie prin repartizarea făcută de către facultate la una dintre companiile cu care a fost încheiat un acord de parteneriat.

Studenții care doresc să efectueze stagiul de practică în altă societate comercială DE PROFIL (convenție individuală), decât cea în care va fi repartizată grupa din care fac parte, vor depune la secretariatul facultății următoarele documente:

Cererile și convențiile de practică se depun la secretariatul facultății până la data de 23.05.2025, în intervalul 11:00-14:00. Documentele aduse după termenul stabilit nu vor fi luate în considerare.

📌 Studenții care optează pentru convenții individuale vor putea susține colocviul de practică la data planificată pentru grupa lor sau în sesiunea de restanțe din septembrie.

Calling all Students: Funding available for your projects with INGENIUM!💰

Do you have an idea worth funding?
Join the INGENIUM Student Partnerships!
The INGENIUM Alliance is providing financial support to students who want to implement innovative, co-creative, and collaborative projects across INGENIUM.

Find a partner from 14 students that already expressed their interest!

Who is this call for?
This initiative addresses all INGENIUM students and student-led associations that:

  • Have a project idea and are seeking partners and funds to bring it to life;
  • Want to expand their student network beyond their university;
  • Don’t yet have a project idea, but want to contribute their knowledge and skills to an international student project.

MORE INFO

Decontare abonamente CTP – martie 2025

ANUNȚ
privind decontarea abonamentelor lunare de transport local în comun

În perioada 7.04.2025 – 10.04.2025, studenții TUIASI vor putea depune documentele necesare decontării abonamentelor lunare de transport local în comun, abonamente ce au fost achiziționate în luna martie 2025.

Studenții vor depune dosarele la persoana responsabilă din facultate, interval orar 9.00 – 13.00. Regula de depunere este: se depune dosarul în luna în care te afli, până la jumătatea acesteia, pentru abonamentele achiziționate în luna anterioară.
Conținutul unui dosar de decont pentru o lună pentru un „Abonament urban unic, 30 zile” sau un „Abonament metropolitan unic, 30 zile” va fi format din:

  1. Cerere de solicitare decontare abonament student TUIASI;
  2. Copie lizibilă după actul de identitate a solicitantului (studenții străini vor prezenta actul de identitate în baza căruia și-au deschis cont bancar, ex: permisul de ședere sau pașaportul, după caz);
  3. Extras de cont bancar pe numele studentului solicitant deschis la una dintre cele 5 bănci cu care universitatea are încheiate contracte de colaborare: BRD, BCR, RAIFFEISEN BANK, Banca Transilvania, ING BANK;
  4. Documente prin care se dovedesc condițiile de gratuitate – dacă este cazul – studenți orfani de unul sau ambii părinți, precum și cei proveniți din centre de plasament sau care au fost în plasament la familia extinsă, substitutivă sau la asistent maternal, conform Legii nr. 272/2004.
  5. Dovada achiziției unui abonament emis de CTP Iași valabil 30 de zile:
    În cazul achiziției prin aplicația „24Pay”:
    • dovada achiziției abonamentului probată prin extras de cont pe numele studentului care solicită decontarea contravalorii abonamentului, din care să rezulte plata abonamentului prin aplicația „24Pay”. Nu se acceptă extrase de cont pe numele părinților, al colegilor de facultate sau a altor persoane. În cazul în care acest extras bancar este deschis la BRD, BCR, RAIFFEISEN BANK, Banca Transilvania, ING BANK nu mai este necesar și extrasul precizat la pct. 3.
    Notă: din conținutul extrasului de cont depus trebuie să rezulte achiziția abonamentului în luna martie.
    În cazul achiziției de la punctele de vânzare CTP Iași: automate de bilete stradale CTP Iaşi
    • chitanța sau „talonul alb” emis de automat care să fie completat cu numele studentului solicitant
    • Notă: ultima zi de valabilitate a talonului trebuie să fie maxim data de 31.03.2025. Nu se acceptă la decontare taloanele cu corecturi, deteriorate sau alte însemne care periclitează integritatea talonului.

În cazul utilizării sistemul E-ticketing prin încărcarea cardului de transport contactless la automatele de bilete E-pin Iași:
• chitanța emisă de automatul E – pin sau „talonul alb”
• copie după cardul de transport contactless (verde) care conține datele de identificare ale studentului (ID-ul și numele acestuia)
• dovada primită pe e-mailul studentului privind încărcarea portofelului electronic cu contravaloarea abonamentului lunar, după înrolarea în aplicația mobilă IA’SI BILET

În cazul utilizării sistemul E-ticketing prin încărcarea cardului de transport contactless, prin aplicația mobilă „IA’SI BILET”:
• dovada achiziției abonamentului probată prin extras de cont pe numele studentului care solicită decontarea contravalorii abonamentului, din care să rezulte plata abonamentului prin aplicația „ IA’SI BILET”.
• copie după cardul de transport contactless (verde) care conține datele de identificare ale studentului (ID-ul și numele acestuia)
• dovada primită pe e-mailul studentului privind încărcarea portofelului electronic cu contravaloarea abonamentului lunar, după înrolarea în aplicația mobilă IA’SI BILET

În cazul utilizării sistemul E-ticketing prin încărcarea cardului de transport contactless de la punctele de vânzare CTP Iași – Tonete:
• bonul fiscal în original emis de CTP Iași;
• copie după cardul de transport contactless (verde) care conține datele de identificare ale studentului (ID-ul și numele acestuia)
• dovada primită pe e-mailul studentului privind încărcarea portofelului electronic cu contravaloarea abonamentului lunar, după înrolarea în aplicația mobilă IA’SI BILET
• Notă: din conținutul bonului fiscal depus trebuie să rezulte achiziția abonamentului efectuată în luna anterioară solicitării decontării. Nu se acceptă la decontare bonuri fiscale, deteriorate sau alte însemne care periclitează integritatea acestora.

Plata aferentă abonamentelor ce au fost achiziționate de studenți în luna februarie 2025 se va efectua joi, 17.04.2025.

Oportunitate de finanțare pentru studenți – INGENIUM Student Partnerships

𝐕𝐞𝐬̦𝐭𝐢 𝐛𝐮𝐧𝐞 | Oportunitate de finanțare pentru studenți – INGENIUM Student Partnerships

Alături de partenerii din consorțiul INGENIUM, lansăm o nouă oportunitate pentru studenții interesați de dezvoltarea și implementarea unor proiecte inovatoare la nivel internațional.

📌 Programul INGENIUM Student Partnerships oferă finanțare de până la 10.000 EUR pentru proiecte studențești colaborative, desfășurate în cadrul alianței INGENIUM.

𝐂𝐫𝐢𝐭𝐞𝐫𝐢𝐢 𝐝𝐞 𝐞𝐥𝐢𝐠𝐢𝐛𝐢𝐥𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞:
✔️ Studenți (licență, masterat, doctorat) din cadrul universităților INGENIUM;
✔️ Organizații studențești active în universitățile partenere;
✔️ Grupuri formate din studenți și asociații studențești.

💻 Pentru informații suplimentare, sunt organizate două sesiuni online, 𝐰𝐞𝐛𝐢𝐧𝐚𝐫𝐞 𝐢𝐧𝐟𝐨𝐫𝐦𝐚𝐭𝐢𝐯𝐞:

🔹 Miercuri, 26 martie, ora 13:30 CET (14:30 ora României) – https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_OTg0Mjc1MGItZGI2Yy00ZGI3LWFlZjYtZGY5NmVkODJkMDYy%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%2205ea74a3-92c5-4c31-978a-925c3c799cd0%22%2c%22Oid%22%3a%220550fcc6-1ca7-4743-b09d-7f52ff643d3a%22%7d

🔹 Joi, 27 martie, ora 18:00 CET (19:00 ora României) – https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_NWUzNTVhN2EtMTJiYy00NzMxLTgxZDUtOTE5YjU4YTA5MThj%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%2205ea74a3-92c5-4c31-978a-925c3c799cd0%22%2c%22Oid%22%3a%220550fcc6-1ca7-4743-b09d-7f52ff643d3a%22%7d

📅 Termen limită pentru depunerea aplicațiilor: 11 mai 2025
📌 Proiectele trebuie să implice studenți din cel puțin trei universități partenere.
🔗 Detalii suplimentare și modalitatea de înscriere https: https://ingenium-university.eu/ingenium-student…/

VOL 67 (71)-NUMARUL 4-2021

C O N T E N T S – VOLUME 67(71), Number 4 – 2021 [download]

Walnut (Juglans Regia): A Review of Phytosanitary Properties and theirs Mathematical Modeling

ANCA BĂLAN SANDU (TĂBĂCARIU)

Medical Devices Management System Based on Blockchain Technology
DRAGOŞ IONUŢ VICOVEANU, OANA GEMAN, CARINA BALCOS and MARIUS PRELIPCEANU

A Review of Metallic Materials Corrosion
OLGA POPA, ANA-MARIA ROȘU and VALENTIN ZICHIL

Mach’s Principle in the Acoustic World
ION SIMACIU, GHEORGHE DUMITRESCU, ZOLTAN BORSOS and ANCA BACIU

General Considerations Related to the Membrane Material Locking Models ‒ A Short Review
ANDREI ZAHARIA and VALENTIN NEDEFF

Acoustic Black Hole Generated by a Cluster of Oscillating Bubbles
ZOLTAN BORSOS, ION SIMACIU, GHEORGHE DUMITRESCU and VIOREL DRAFTA

Presusținere Teză de doctorat

Titlu teză de doctorat:
CONTRIBUȚII PRIVIND ACOPERIREA CU PULBERI DIN ALIAJE DE CUPRU A PIESELOR PRINTATE 3D DIN MATERIALE BIODEGRADABILE

Student doctorand: 
Ing. Feraru (Ilie) Mihaela, Universitatea Tehnică “Gheorghe Asachi” din Iași  

Conducător de doctorat: 
Prof.univ.dr.ing.ec. Dumitru Nedelcu, Universitatea Tehnică “Gheorghe Asachi” din Iași

Componența comisiei de îndrumare:

1. Prof.univ.dr.ing.ec. Dumitru Nedelcu                       

2. Prof.univ.dr.ing. Eugen Axinte                                   

3. Conf.dr.ing. Constantin Cărăușu                                 

4. Conf.dr.ing. Ciprian Dumitru Ciofu

Data presusținerii publice:

21 martie 2025, orele 11:30

Adresa:

Facultatea de Construcții de Mașini și Management Industrial,

Departamentul de Tehnologia Construcțiilor de Mașini,

Bd. Mangeron 59A, parter, sala A-0-06, 700050, Iași.

Informații privind acordarea burselor de performanţă pentru rezultate deosebite la învățătură – 2024/2025 (semestrul II)

IMPORTANT

  1. Sesizările se trimit pe adresa secretariat.cmmi@tuiasi.ro, în termen de 48h de la afișarea listelor provizorii. Termen: 12 martie 2025, ora 14:00.
  2. Studenții care nu au beneficiat de bursă în semestrul I (2024-2025) vor trimite e-mail cu contul IBAN pe adresa secretariat.cmmi@tuiasi.ro. E-mailul va conține următoarele informații: Nume, prenume, grupa, număr matricol și contul IBAN generat de aplicația băncii. Termen: 12 martie 2025, ora 14:00.
  3. Studenții cu taxă care se regăsesc pe listele provizorii trebuie să depună la dosar, până la data de 12 martie 2025, ora 14:00, următoarele documente, conform anunțului: ANUNȚ STUDENȚI CU TAXĂ + ANEXA 3

În atenția studenților din anul IV – sesiune suplimentară de susținere a restanțelor din anii anteriori (martie-aprilie 2025)

Sesiune suplimentară de susținere a restanțelor din anii anteriori
(doar pentru studenții din anul IV)

În perioada 24 martie 2025 – 04 aprilie 2025, se va organiza o sesiune suplimentară pentru studenții din anul IV 2024-2025. În această sesiune se pot susține doar examenele nepromovate din anii anteriori, conform programării: PROGRAMARE RESTANȚE MARTIE – APRILIE 2025

Obligațiile studenților:

  • completarea cererii de reexaminare (model atașat) și depunerea acesteia la secretariatul facultății până la data de 20 martie 2025. Cererea va cuprinde toate restanțele la care studentul se prezintă în sesiunea suplimentară. NU SE ACCEPTĂ CERERI INCOMPLETE SAU ADUSE DUPĂ TERMEN.
  • achitarea taxei (50 lei în cazul în care cadrul didactic recunoaște 100% activitatea de seminar/laborator/proiect). În cazul în care activitatea nu este 100% recunoscută, studentul va achita după caz: disciplina integral (50 lei x nr.credite disciplină) sau refacerea laboratoarelor/seminariilor (25 lei/oră). Studentul va scrie tranzacția pe cererea de reexaminare.

Toate taxele se pot achita online pe platforma taxe.tuiasi.ro