loader image

Înscriere examen diplomă – februarie 2025

Înscrierea absolvenților la Examenul de finalizare a studiilor universitare de licență, sesiunea februarie 2025, va avea loc în intervalul orar 11:00-14:00, în zilele de 27.01.2025, 28.01.2025, 29.01.2025, la secretariatul Facultății.

ACTE NECESARE

  1. Cererea de înscriere – completată și semnată;
  2. Carte de Identitate (copie) / Copie Pașaport – pentru studenții din Republica Moldova;
  3. Raportul de similitudini (perioada de verificări 20-24 ianuarie 2025 – pentru detalii contactați îndrumătorul);
  4. Referatul conducătorului ştiinţific (cuprinde aprecieri asupra conținutului lucrării și propunerea de notare a acesteia);
  5. Rezumatul proiectului de diplomă – printat;
  6. Certificatul de competenţă lingvistică într-o limbă de largă comunicare internaţională, eliberat de către Colectivul de Limbi Străine din cadrul Departamentului de Pregătire a Personalului Didactic al U.T. ”Gh. Asachi” din Iași (dacă absolvenţii au 4 note de promovare la aceeaşi limbă străină) – Certificatele pentru absolvenții 2024 se află la secretariat și vor fi adăugate la celelalte documente în ziua înscrierii. Certificatele pentru absolvenții din serii anterioare vor fi ridicate de către aceștia de la COLECTIVUL DE LIMBI STRĂINE;
  7. 2 fotografii – de tip 3/4, color şi de bună calitate, hârtie mată (FujiKodak);
  8. Proiectul de diplomă legat (broșat) – include și rezumatul lucrării, cu Declarația de autenticitate, completată și semnată, inserată la final.

Studenții trebuie să se asigure că titlul proiectului este IDENTIC în toate documentele de înscriere în care este menționat!

Decontare abonamente CTP – decembrie 2024

ANUNȚ privind decontarea abonamentelor lunare de transport local în comun

În perioada 10.01.2025 – 16.01.2025, studenții TUIASI vor putea depune documentele necesare decontării abonamentelor lunare de transport local în comun, abonamente ce au fost achiziționate în luna decembrie 2024.

Notă: Studenții vor depune dosarele la persoana responsabilă din facultate, interval orar 9.00 – 13.00.  Regula de depunere este: se depune dosarul în luna în care te afli, până la jumătatea acesteia, pentru abonamentele achiziționate în luna anterioară.

Conținutul unui dosar de decont pentru o lună pentru un „Abonament urban unic, 30 zile”  sau un „Abonament metropolitan unic, 30 zile” va fi format din:

  1. Cerere de solicitare decontare abonament student TUIASI;
  2. Copie lizibilă după actul de identitate a solicitantului (studenții străini vor prezenta actul de identitate în baza căruia și-au deschis cont bancar, ex: permisul de ședere sau pașaportul, după caz);
  3. Extras de cont bancar pe numele studentului solicitant deschis la una dintre cele 5 bănci cu care universitatea are încheiate contracte de colaborare: BRD, BCR, RAIFFEISEN BANK, Banca Transilvania, ING BANK;
  4. Documente prin care se dovedesc condițiile de gratuitate – dacă este cazul – studenți orfani de unul sau ambii părinți, precum și cei proveniți din centre de plasament sau care au fost în plasament la familia extinsă, substitutivă sau la asistent maternal, conform Legii nr. 272/2004.
  5. Dovada achiziției unui abonament emis de CTP Iași valabil 30 de zile:
  • În cazul achiziției prin aplicația „24Pay”:
    • dovada achiziției abonamentului probată prin extras de cont pe numele studentului care solicită decontarea contravalorii abonamentului, din care să rezulte plata abonamentului prin aplicația „24Pay”. Nu se acceptă extrase de cont pe numele părinților, al colegilor de facultate sau a altor persoane. În cazul în care acest extras bancar este deschis la BRD, BCR, RAIFFEISEN BANK, Banca Transilvania, ING BANK nu mai este necesar și extrasul precizat la pct. 3.
  • Notă: din conținutul extrasului de cont depus trebuie să rezulte achiziția abonamentului în luna decembrie.
  • În cazul achiziției de la punctele de vânzare CTP Iași:
    • talonul de călătorie în original emis de CTP Iași;
    • copie conformă cu originalul după Legitimația – abonament (cartonul) cu poza studentului aferentă talonului de călătorie.
    • Notă: ultima zi de valabilitate a talonului trebuie să fie data de 31.12.2024. Nu se acceptă la decontare taloanele cu corecturi, deteriorate sau alte însemne care periclitează integritatea talonului.

Susținere restanțe din anii anteriori (semestrul I) – ianuarie/februarie 2025

Studenții care au restanțe din anii anteriori (semestrul I), le pot susține conform programării (2024-2025).

Studentul va achita taxa de reexaminare în cuantum de 50 lei/disciplină (în cazul în care cadrul didactic titular recunoaște 100% activitatea de seminar/ laborator/proiect). Dacă este cazul, studentul va achita și refacerea disciplinei (50 lei x nr credite disciplină).

Pentru fiecare examen restant, studentul va completa o cerere conform modelului atașat, pe care o va depune la secretariatul facultății cu cel puțin o zi înainte de SUSȚINEREA EXAMENULUI.

Cererea va fi semnată de student și cadrul didactic titular (care precizează procentul  îndeplinit din activitățile aferente disciplinei).

Vor fi primite doar cererile completate integral (inclusiv cu numărul tranzacției)!

Studenții pot  achita taxa doar online, pe platforma https://taxe.tuiasi.ro

Decontare abonamente CTP – noiembrie 2024

ANUNȚ privind decontarea abonamentelor lunare de transport local în comun

În perioada 04.12.2024 – 12.12.2024, studenții TUIASI vor putea depune documentele necesare decontării abonamentelor lunare de transport local în comun, abonamente ce au fost achiziționate în luna noiembrie 2024.

Notă: Studenții vor depune dosarele la persoana responsabilă din facultate, interval orar 9.00 – 13.00.  Regula de depunere este: se depune dosarul în luna în care te afli, până la jumătatea acesteia, pentru abonamentele achiziționate în luna anterioară.

Conținutul unui dosar de decont pentru o lună pentru un „Abonament urban unic, 30 zile”  sau un „Abonament metropolitan unic, 30 zile” va fi format din:

  1. Cerere de solicitare decontare abonament student TUIASI;
  2. Copie lizibilă după actul de identitate a solicitantului (studenții străini vor prezenta actul de identitate în baza căruia și-au deschis cont bancar, ex: permisul de ședere sau pașaportul, după caz);
  3. Extras de cont bancar pe numele studentului solicitant deschis la una dintre cele 5 bănci cu care universitatea are încheiate contracte de colaborare: BRD, BCR, RAIFFEISEN BANK, Banca Transilvania, ING BANK;
  4. Documente prin care se dovedesc condițiile de gratuitate – dacă este cazul – studenți orfani de unul sau ambii părinți, precum și cei proveniți din centre de plasament sau care au fost în plasament la familia extinsă, substitutivă sau la asistent maternal, conform Legii nr. 272/2004.
  5. Dovada achiziției unui abonament emis de CTP Iași valabil 30 de zile:
  • În cazul achiziției prin aplicația „24Pay”:
    • dovada achiziției abonamentului probată prin extras de cont pe numele studentului care solicită decontarea contravalorii abonamentului, din care să rezulte plata abonamentului prin aplicația „24Pay”. Nu se acceptă extrase de cont pe numele părinților, al colegilor de facultate sau a altor persoane. În cazul în care acest extras bancar este deschis la BRD, BCR, RAIFFEISEN BANK, Banca Transilvania, ING BANK nu mai este necesar și extrasul precizat la pct. 3.
  • Notă: din conținutul extrasului de cont depus trebuie să rezulte achiziția abonamentului în luna noiembrie.
  • În cazul achiziției de la punctele de vânzare CTP Iași:
    • talonul de călătorie în original emis de CTP Iași;
    • copie conformă cu originalul după Legitimația – abonament (cartonul) cu poza studentului aferentă talonului de călătorie.
    • Notă: ultima zi de valabilitate a talonului trebuie să fie data de 30.11.2024. Nu se acceptă la decontare taloanele cu corecturi, deteriorate sau alte însemne care periclitează integritatea talonului

Selecție dosare pentru alocare LAPTOPURI pentru studenți (ELEARN4ALL)

Anunțul de demarare a procersului de selecție a dosarelor  pentru alocarea de LAPTOPURI pentru studenti este disponibil mai jos.

În anunt sunt prevăzute calendarul și caracteristicile tehnice ale laptopului.
Vă rugăm să cititi cu atenție toate documentele prevăzute în anexe și toate clauzele contractuale. Documentele care se completează pentru selecție se pot prelua și de la secretariatul facultății.

Documentele completate și semnate se depun la secretariat în termenul stabilit prin calendar și nu se vor trimite pe e-mail.
Studenții care au depus dosar pentru bursa socială nu vor depune acte doveditoare faptului că primesc bursa socială.

Anunț ELEARN4ALL + ANEXE CMMI

Sondaj privind răspândirea unor forme de violență sexuală în România

Poliția Română prin Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității desfășoară în luna noiembrie 2024 un studiu sociologic privind prevalența formelor de violență sexuală în rândul populației.

Scopul acestui demers de cercetare este de a descrie incidența diverselor tipuri de violență sexuală cu care se confruntă populația și contextele în care acestea se produc.

Puteți completa chestionarul aici.

PHINIA a modernizat un nou laborator pentru studenții de la CMMI, în urma unei investiții de 40.000 euro

  • Laboratorul de simulare CNC permite viitorilor ingineri să reproducă procese de prelucrare mecanică prin așchiere
  • Finanțarea a fost câștigată de Departamentul Tehnologia Construcțiior de Mașini (TCM) în urma unui concurs de proiecte organizat de către PHINIA
  • Noul laborator a fost inaugurat oficial în prezența conducerii echipei divizionale PHINIA și a Facultății de Construcții Mașini și Management Industrial

Echivalare note – în atenția studenților care au solicitat repetare de școlaritate/reînmatriculare în anul universitar 2024-2025

Studenții repetenți/reînmatriculați pot solicita echivalarea notelor la disciplinele promovate (semestrul I), în baza unei cereri de echivalare (se eliberează la secretariatul facultății).

Studentul se va prezenta cu cererea la toți profesorii titulari de la disciplinele promovate, pentru a primi aprobarea de echivalare.

Cererea va fi adusă înapoi la secretariat până la data de 22.11.2024.

Evenimentele organizate cu prilejul Zilelor TUIASI 2024

Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași organizează o suită de manifestări, pe toată durata lunii noiembrie, pentru a marca împlinirea a 211 ani de când învăţatul Gheorghe Asachi înfiinţează la Iași prima şcoală de ingineri hotarnici şi ingineri civili cu predare în limba română. Mai jos puteți regăsi lista completă a evenimentelor.

Joi, 7 noiembrie – sâmbătă, 9 noiembrie 2024

  • ediția a 19-a a Conferinței de Textile și Pielărie – CORTEP 2024, la Corp T Rectorat, parter

Luni, 11 noiembrie 2024

  • 14.15, Vernisajul Expoziției de Fotografie „Studenția la Universitatea Tehnică «Gheorghe Asachi» din Iași!”, IULIUS MALL, etajul I

Marți, 12 noiembrie 2024

  • 9.00 – 13.00, Simpozionul de Istoria Învățământului și Științelor Tehnice, Ediția a XVI-a, Sala de Conferințe „Cristea Niculescu-Otin”, Corp T, Rectorat
  • 12.00 – 14.15, Studiile doctorale în TUIASI – de la experiența personală la vocația excelenței, ONLINEla următorul link

Miercuri, 13 noiembrie 2024

  • 11.00 – 13.00, Ceremonia de aniversare a „Zilelor TUIASI 2024”, Aula Magna „Carmen Sylva”, Corp A, Copou
  • 10.00 – 12.00, GIS Day 2024 – Building a smarter future with GIS technology, Facultatea de Hidrotehnică, Geodezie și Ingineria Mediului, amfiteatrul A0
  • 17.00 – 20.00, WORKSHOP SSM Securitatea si sănătatea în muncă /Safety and health at work | Muncă sigură și sănătoasă / Safe and healthy work, ONLINE
  • 19.00, Piesa de teatru „O tragedie veninoasă”, Teatrul Național „Vasile Alecsandri” Iași

Joi, 14 noiembrie 2024

  • 10.00 – 13.00, Ceremonia de acordare a Premiilor și Distincțiilor TUIASI. Premierea Cercetării Științifice din TUIASI; Decernarea titlului de „Profesor Emerit”; Omagierea Profesorilor Seniori; Conferirea titlului de „Membru onorific al comunității academice”, Sala de Conferințe „Cristea Niculescu-Otin”, Corp T, Rectorat
  • 15.00 – 17.00, Impactul Alianțelor Europene de Universități asupra comunității. Studiu de caz – INGENIUM, Sala de Conferințe „Cristea Niculescu-Otin”, Corp T, Rectorat
  • 09.00 – 11.00; 15.00 – 19.00, The Joint International Conference of the XIV International Conference on Mechanisms and Mechanical Transmissions (MTM) and the XXVI International Conference on Robotics (ROBOTICS), MTM & ROBOTICS 2024, Aula Magna „Carmen Sylva”(sesiunea plenară de joi dimineața)
  • 11.00 – 13.00, acordare titlu „Doctor Honoris Causa” profesorului Karsten Berns, de la RPTU Kaiserslautern-Landau, Germania, Aula Magna „Carmen Sylva”
  • 13.30, Surprise – Flash-Mob By TUIASI, în parcarea Rectoratului
  • 18.30, IdeeaJAM, Fab Lab 1, Str. Randunica 2, corp TEX 6, Et.

Vineri, 15 noiembrie 2024

  • 09.00 – 12.00, The Joint International Conference of the XIV International Conference on Mechanisms and Mechanical Transmissions (MTM) and the XXVI International Conference on Robotics (ROBOTICS), MTM & ROBOTICS 2024, Departament IMMR
  • 10.00, acordare titlu „Doctor Honoris Causa” profesorului Joao Paulo Flores Fernandes, Universitatea Minho, Portugalia, Aula Magna „Carmen Sylva”
  • 12.00, acordare titlu „Doctor Honoris Causa” profesorului Viorel Bostan, Rectorul Universității Tehnice a Moldovei, Aula Magna „Carmen Sylva

Miercuri, 20 noiembrie 2024

  • 12.00, Workshop: „Practice for students – optimise and grow a business” Junior Achievement Romania – opening event, Amfiteatrul T2, Rectorat

Sâmbătă, 23 noiembrie 2024

  • 08.00 – 14.00, Concurs „Academician Cristofor Simionescu”, ediția a XII-a, ONLINE

Marți, 26 noiembrie 2024

  • 16.00, Workshop „Sustainability Day”, Facultatea de Hidrotehnică, Geodezie și Ingineria Mediului, amfiteatrul A0

Miercuri, 27 noiembrie 2024

  • 10.00, Workshop „Learn more about photogrammetry and remote sensing”, Facultatea de Hidrotehnică, Geodezie și Ingineria Mediului, amfiteatrul A0

Joi, 28 noiembrie – vineri 29 noiembrie 2024

  • Concursul „Student Design & Manufacturing Competition” – SDMC 2024, ediția a IV-a, Facultatea de Construcții de Mașini și Management Industrial, amfiteatrul TCM2