loader image

Taxă de înmatriculare anul I licență/anul I master 2024/2025

Studenții admiși în anul I Licență și anul I Master, anul universitar 2024/2025 vor achita taxa de înmatriculare, în valoare de 50 lei, pe platforma https://taxe.tuiasi.ro/, secțiunea Taxă Înmatriculare.

În cazul neachitării taxei de înmatriculare, studentul nu va primi carnet de student și legitimație.

Sunt scutiți de plata taxelor de înmatriculare: copiii personalului didactic și didactic auxiliar în activitate sau pensionat/candidații orfani de unul sau ambii părinți/candidații proveniți din familii monoparentale/candidații proveniți de la casele de copii sau din plasament familial/candidații cu dizabilități/angajații sau copiii angajaților din cadrul Universității Tehnice “Gheorghe Asachi” din Iași, pe baza unui document doveditor depus la secretariatul facultății.

Noaptea cercetătorilor europeni

Image title

Your subtitle here

Vă invităm la evenimentul Noaptea Cercetătorilor Europeni 2024, care va avea loc în data de 27 septembrie 2024, orele 13:00 – 23:00, în Iași pe Pietonalul Ștefan cel mare și Sfânt.
Anul acesta, Iașul împreună cu Cluj-Napoca, Bistrița, Sighetu Marmației, Beclean, Năsăud, Sângeorz-Băi, Pașcani și Hârlău se alătură celor peste 400 de orașe europene ale științei, dezvoltării și inovării. Astfel, Iașul devine din nou parte a celei mai renumite inițiative de
popularizare a științei la nivel european, care, în istoria sa de 15 ani, s-a dezvoltat ca una din cele mai potrivite oportunități de o zi în care tinerele generații de elevi și studenți, alături de întreaga comunitate, pot pătrunde altfel în universul cercetării și inovării tehnologice.

Împreună cu partenerii noștri vom organiza o multitudine de activități interactive pentru comunitate (prezentări, expoziții, experimente, interviuri, concursuri, ateliere și jocuri).
Acest eveniment este organizat ca activitate principală în cadrul proiectului SCIENCE4FUTURE-III, finanțat prin programul Horizon Europe Framework (HORIZON), inițiat și implementat de Universitatea Babeș-Bolyai, în parteneriat cu Universitatea de Științe
Agricole și Medicină Veterinară din Cluj-Napoca, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași și Complexul Muzeal Bistrița-Năsăud.
Obiectivul principal al proiectului SCIENCE4FUTURE-III constă în prezentarea rezultatelor și a metodelor de cercetare publicului larg, în vederea creșterii gradului de conștientizare a importanței activităților de cercetare, de inovare și de transfer tehnologic și obținerii recunoașterii publice a cercetătorilor, dar și pentru înțelegerea impactului activității lor
asupra vieții de zi cu zi a comunității.

De asemenea, proiectul include și prezentarea activităților, serviciilor și produselor actorilor locali și regionali cu scopul popularizării contribuției pe care o are procesul de dezvoltare continuă, bazat pe cercetare, inovare și transfer tehnologic, la creșterea calității vieții și a
sustenabilității mediului socio-economic.

Partenerii proiectului sunt reprezentați de instituții de învățământ superior și de cercetare, la care se alătură și unități economice, asociații și ONG-uri locale cu activități specifice.
Împreună, dorim să împărtășim comunității locale, în special tinerilor – elevi și studenți, cele mai valoroase realizări, rezultate, activități, produse și servicii care sunt rezultatul eforturilor susținute prin cercetare și tehnologii inovative.
Pentru mai multe detalii despre eveniment, vă invităm să accesați pagina web a proiectului https://noaptea-cercetatorilor.eu/ și pagina de social media a evenimentului https://www.facebook.com/NoapteaCercetatorilorEuropeniBistrita

Image

Your subtitle

Image

Your subtitle

Informații reexaminări (17.09.2024/18.09.2024)

În zilele de 17.09.2024 și 18.09.2024 sunt programate reexaminări.
Cererea de reexaminare (formular atașat), în care se va trece numărul tranzacției de achitare a taxei (50 lei/disciplină), se va depune la secretariatul facultății până la data de 16.09.2024.
Taxele se pot achita doar online, pe platforma: https://taxe.tuiasi.ro
Prezentarea la examen se va face după depunerea cererii la secretariat. Nu se vor lua în calcul cereri aduse după termenul stabilit!

Studenții care sunt promovați integral și vor să susțină reexaminare pentru mărirea notei nu vor achita taxă de reexaminare, dar vor depune cererea de reexaminare la secretariatul facultății, până la data de 16.09.2024.

Repetare de școlaritate – 2024/2025

În atenția studenților care nu au îndeplinit numărul minimum de 30 credite pentru trecerea în anul universitar următor

Studenții care nu au acumulat numărul minimum de 30 credite necesar pentru a trece în următorul an universitar, pot face cerere de repetare de școlaritate (cu taxă de 3000 lei/an, cu plata în 4 tranșe). Mai multe detalii legate de plata taxelor regăsiți în secțiunea Studenți – Taxe: https://cmmi.tuiasi.ro/studenti/taxe/

* Studenții din anul IV care au promovat toate disciplinele din anul IV, dar au restanțe din anii anteriori, pot face cerere de repetare de școlaritate în vederea recuperării creditelor restante, cu taxă. Taxa constă în plata disciplinelor restante, în funcție de numărul de credite (nr. credite/disciplină*50 lei).

Cererea trebuie depusă la secretariatul facultății până la data de 25.09.2024.

Decontare abonamente CTP – iulie/august 2024

ANUNȚ privind decontarea abonamentelor lunare de transport local în comun

În perioada 06.09.2024 – 12.09.2024, studenții TUIASI vor putea depune documentele necesare decontării abonamentelor lunare de transport local în comun, abonamente ce au fost achiziționate în lunile iulie și august 2024

Studenții vor depune dosarele la persoana responsabilă din facultate, interval orar 9.00 – 13.00. Pentru fiecare lună în parte, studenții vor depune un dosar de decont conform specificațiilor de mai jos.

Conținutul unui dosar de decont pentru o lună pentru un „Abonament urban unic, 30 zile”  sau un „Abonament metropolitan unic, 30 zile” va fi format din:

  1. Cerere de solicitare decontare abonament student TUIASI;
  2. Copie lizibilă după actul de identitate a solicitantului (studenții străini vor prezenta actul de identitate în baza căruia și-au deschis cont bancar, ex: permisul de ședere sau pașaportul, după caz);
  3. Extras de cont bancar pe numele studentului solicitant deschis la una dintre cele 5 bănci cu care universitatea are încheiate contracte de colaborare: BRD, BCR, RAIFFEISEN BANK, Banca Transilvania, ING BANK;
  4. Documente prin care se dovedesc condițiile de gratuitate – dacă este cazul – studenți orfani de unul sau ambii părinți, precum și cei proveniți din centre de plasament sau care au fost în plasament la familia extinsă, substitutivă sau la asistent maternal, conform Legii nr. 272/2004.
  5. Dovada achiziției unui abonament emis de CTP Iași valabil 30 de zile:
  • În cazul achiziției prin aplicația „24Pay”:
    • dovada achiziției abonamentului probată prin extras de cont pe numele studentului care solicită decontarea contravalorii abonamentului, din care să rezulte plata abonamentului prin aplicația „24Pay”. Nu se acceptă extrase de cont pe numele părinților, al colegilor de facultate sau a altor persoane. În cazul în care acest extras bancar este deschis la BRD, BCR, RAIFFEISEN BANK, Banca Transilvania, ING BANK nu mai este necesar și extrasul precizat la pct. 3.
    • Notă: din conținutul extrasului de cont depus trebuie să rezulte achiziția abonamentului în luna decembrie (sau octombrie sau noiembrie pentru studenții care nu au depus documentele luna trecută).
  • În cazul achiziției de la punctele de vânzare CTP Iași:
    • talonul de călătorie în original emis de CTP Iași;
    • copie conformă cu originalul după Legitimația – abonament (cartonul) cu poza studentului aferentă talonului de călătorie.
    • Notă: ultima zi de valabilitate a talonului trebuie să fie cuprinsă în intervalul zilelor lunii anterioare pentru care se depune talonul de decontare. Nu se acceptă la decontare taloanele cu corecturi, deteriorate sau alte însemne care periclitează integritatea talonului.

Informații importante cu privire la cazarea studenților în anul universitar 2024-2025

Studentii Facultatii CMMI, care doresc sa ocupe un loc in camin in anul universitar 2024-2025, sunt rugați să completeze formularele de mai jos, până vineri, 06.09.2024, ora 10.00 (AM):
 Formular DSS (Directia Servicii Studentesti):https://campus.tuiasi.ro/30/08/2024/informatii-importante-cu-privire-la-cazarea-studentilor-in-anul-universitar-2024-2025/
– Formular Facultate https://forms.gle/NpzGA7gdqVmxWc9P9

Este obligatorie înscrierea în ambele formulare (formular DSS și formular facultate). Studentii care nu completeaza cele doua formulare nu vor beneficia de cazare in anul unversitar 2024-2025.